Miért fontos a címsor és első szöveg SEO, és egyáltalán, mit jelent ez?
A címsor és első szöveg SEO alapvetően meghatározza, hogy a megjelenített tartalom hogyan jelenik meg a keresési találatok közt. A lényeg érdekében tételezzük fel, hogy maga a cikk törzsszövege megfelelően meg lett fogalmazva, fókuszálva az általunk elképzelt kulcsszókifejezésre. Így a törzsszöveggel most nem is fogunk foglalkozni.
Valójában ez egy esettanulmány lesz, melynek forrása egy valós cikk (hirdetés), melyet e-cikk megjelenésének idején a Classingatlan ingatlaniroda jelenített meg. A classingatlan.hu weblapnak a webmestereként az SEO feladatokat is én látom el.
Az esettanulmány tárgya
Amint azt említettem, egy ingatlanhirdetés címsorát, illetve első szöveg bekezdését fogjuk kivesézni SEO, vagyis keresőoptimalizálási szempontokból tekintve. Az első szöveg SEO szempontból azért fontos, mert ahol nem használnak keresőoptimalizáló bővítményt vagy „rövid leírás” blokkot, ott a Google jellemzően az első szövegbekezdés első 150 karakterét helyezi be a kereső találatok leírás szövegébe.
Címsor
A címsornál a leglényegesebb, hogy mindamellett, hogy figyelemfelekltő legyen, úgy rakjuk össze a szavak sorrendjét, hogy a legvalószínűbb keresőkifejezést adja ki.
Amikor megkaptam a hirdetést a következő volt az redeti címsor:
„Saját stéggel vízparti hőszigetelt klímás fűthető nyaraló Kiskunlacházán eladó”
Egy hirdetés keresőoptimalizálása során többekközt az a feladatom, hogy a címsorból kiválasszak 3-4 eredeti sorrendben szereplő szót, amelyet kulcsszókifelyezésként tudok használni.
A kulcsszókifejezés olyan egymástkövető szavak együttese, amelyet az internetfelhasználók beírnak a Google keresőbe annak érdekében, hogy pontosan azt találják meg, amit szeretnének.
Tételezzük fel, hogy egy emberke vízparti nyaralót szeretne vásárolni, amelyhez stég is tartozik, lehetőleg valahol Pest megyében.
Vajon mit fog beírni a keresőbe?
Valószínűsíthetjük, hogy valami hasonlót:
„vízparti nyaraló stéggel”, vagy vízparti nyaraló stéggel pest megye”, vagy esetleg „eladó vízparti nyaraló stéggel”
Tehát az a fő célunk, hogy a hirdetésünk címsora értelmezhető és figyelemfelkeltő legyen, de ugyanakkor tartalmazza a fent említett szóegyüttesek valamelyikét.
Nos, azt már tudjuk, hogy a mai trend szerint egy címsornak inkább figyelemfelkeltőnek kell lennie, és nem feltétlenül nyelvtanilag tökéletesnek.
Tehát emlékeztetőül, a mi eredeti címsorunk a következő: „Saját stéggel vízparti hőszigetelt klímás fűthető nyaraló Kiskunlacházán eladó”
Mi a hiba a címsornál?
- A címsor túl hosszú. A Google keresési eredmények 70-73 karaktert jelenítenek meg, melybe beletartoznak a szóközök is.
Ez a címsor 78 karakter, így a vége nem fog megjelenni, tehát az „eladó” szót már el is vesztettük. - Keresőoptimalizálási szempontból tekintve választanunk kell 2-3, esetleg 4 egymást követő szót, amelyre szeretnénk, hogy a mi hirdetésünket adja ki a Google, amennyiben azt valaki beírja a keresőbe. A millió dolláros kérdés az, hogy melyik szócsoportot válasszuk ebből a címsorból?
Ahogyan fentebb már leírtam, a potenciális vevőnk nagy valószínűséggel valami hasonlót fog beírni a keresőbe: „vízparti nyaraló stéggel”, vagy „vízparti nyaraló stéggel pest megye”, vagy talán „eladó vízparti nyaraló stéggel”
Mit tudunk a keresőnek ajánlani a jelenlegi címsorból?
„Saját stéggel vízparti hőszigetelt klímás fűthető nyaraló Kiskunlacházán eladó”
1. ajánlat: „nyaraló kiskunlacházán eladó” – Jó ajánlat, de valószínűleg a konkurencia is ezt használja, ezzel valószínűleg nehéz versenyezni a nagyokkal.
2. ajánlat: „fűthető nyaraló kiskunlacházán” – Ez sem rossz, de elvesztettük a vízpartot, és a legtöbb ember nem úgy keresne, hogy „Kiskunlacházán„, hanem csak egyszerűen beírná, hogy „fűthető nyaraló kiskunlacháza”
A fenti címből kiindulva ki is merítettük a lehetőségeinket, ráadásul elvesztettünk két szuper kulcsszót, a „stég„-et, és a „vízparti„-t”. Mert ugye nem sok potenciális ingatlanvásárló keresne például arra, hogy „Saját stéggel vízparti hőszigetelt„, vagy hogy „stéggel vízparti hőszigetelt klímás„?
Így tehát megpróbáltam kihozni a lehető legjobbat a lehetőségekből. Kissé lerövidítettem a címet, hogy a Google keresési eredményekben az egész megjelenjen, illetve elvettem a ragozást a városnévből, hogy kapjunk egy kis esélyt.
A megoldás
Mindenképp meg kell jegyeznem ezen a ponton, hogy az alapvető probléma az, hogy amikor egy ingatlanos felteszi a hirdetését a weboldalra, az azonnal megjelenik. A hirdetés megjelenése után az ingatlanos megosztja azt a közösségi felületein is. Így már nincs lehetőségem megváltoztatni a hirdetés URL-jét, mert az törött linket eredményezne, vagyis a megosztott helyekről a látogatók nem jutnának el a hirdetésre. Ezért a címsorral sem tudok nagy varázslatot tenni, mert akkor az nagyban eltérne az URL linktől, és az keresőoptimalizálási szempontból nem jó gyakorlat.
Ezáltal annyit tudok tenni, hogy csupán a lehető legkisebb szükséges változtatást végzem a címsorban.
Új címsor
A címet lerövidítettem a következő módon: „Saját stéggel vízparti klímás fűthető nyaraló Kiskunlacháza”
Nyelvtanilag nem helyes a ragozás és a vesszők hiánya miatt, de mindenképp lényegretörő és figyelemfelkeltő.
Az SEO bővítményben kulcsszókifejezésnek beállítottam a „fűthető nyaraló kiskunlacháza” szócsoportot.
Így legalább annyit elértem, hogy sikerült összekovácsolnom egy használható kulcsszókifejezést, ami jellemzi a hirdetett ingatlant.
Első szöveg bekezdés
A következő fontos része egy hirdetésnek az első szöveg SEO öszpontosítású megfogalmazása. Fontos megjegyezni, hogy ez nem azonos az alcímmel. Az alcím a címsor alatt helyezkedik el és jó esetben szintén tartalmazza a beállított kulcsszókifejezést.
Az említett első szövegbekezdés az alcímet követő bekezdés, amelynek szövegformátuma „Paragraph”.
A mi esetünkben ez a következően nézett ki:
„Kiskunlacházán, a Vessző-zátony szigeten saját stéggel és csónakkal együtt eladó ez a vízparti, felújított, hőszigetelt, hűtő-fűtő klímával szerelt nyaraló, gyönyörű panorámával”.
Pofás mondat, csak sajnos számunkra keresőoptimalizálási szempontból tekintve szinte teljes mértékben haszontalan.
Mi a hiba ebben a szövegben?
- Túl hosszú. A mai trend 6-8, de max 10 szavas mondatok.
- A bekezdés első harmada nem tartalmazza a kulcskifejezésünket. Amennyiben a címsorunkban, az alcímben, valamint az első szöveg bekezdésünkben is szerepel a kulcsszókifejezésünk, egyértelműen tudtára adjuk a keresőmotoroknak, hogy mi is a bejegyzésünk lényege.
Itt megjegyezném, hogy hasznos még ügyesen a további tartalom különböző helyein beépíteni a kulcsszókifejezésünket, viszont nem szabad túlzásba vinni. Legyen a kulcsszókifejezés teljes szöveg 0,9-1%-a. Ez azt jelenti, hogy kábé minden 100 szóból maximum 1 szó lehet a kulcsszókifejezés.
Visszatérve az esethez, a következő történt:
A szöveget nem akartam megváltoztatni, mert mire ellenőrizni tudtam, a hirdetés feladója már valószínűleg megosztotta a közösségi oldalakon, és nem szerettem volna, hogy ha rákattintanak, akkor a szöveg eltérő legyen, mint amire számítanak.
A megoldás
Átalakított első szöveg bekezdés
A keresőoptimalizáló bővítménybe behelyeztem a kissé átalakított címsort, valamint egy kissé átfogalmazott leírást, amely nem hosszabb, mint 150 karakter szóközökkel együtt.
Ilymódon kis szerencsével, ha a Google még nem indexelte be az eredeti verziót, akkor az általam megírt címsort és rövid leírást fogja indexelni és megjeleníteni a keresési eredményekben.
Ez pedig így nézett ki:
Mobil kereső
Asztali gép kereső
Mit kellett volna másképp csinálni?
És akkor térjünk rá arra, hogyan kellett volna megírni ennek a hirdetésnek a címsorát, és az első szöveg SEO öszpontosítású részét a hirdetés feladásának idején.
Példának okáért legyen a kívánt kulcsszó kifejezésünk a „vízparti nyaraló stéggel„.
A címsor lehetett volna a következő:
Eladó vízparti nyaraló stéggel Kiskunlacháza – Felújított és fűthető!
Címsor elemzés
- 71 karakter szóközökkel, tehát a teljes címsor megjelenik a Google keresési találatokban.
- Sokatmondó, sok lényeges információt tartalmaz.
- Tartalmazza a kívánt kulcsszókifejezésünket: „vízparti nyaraló stéggel„
- Több olyan kulcsszókombináció is létrehozható belőle, amelyre nagy valószínűséggel rákeresne, aki ilyen típusú ingatlant szándékozik vásárolni, például: „Eladó vízparti nyaraló„, „vízparti nyaraló stéggel„, „nyaraló stéggel Kiskunlacháza„
Most pedig nézzük meg a helyes első szöveg SEO központú verzóját.
Az első szöveg SEO orientált bekezdése lehetett volna a következő:
„Kiskunlacházán, a Vessző-zátony szigeten eladó ez a vízparti nyaraló stéggel együtt. Felújított, Fűthető, és hűtő-fűtő klímával van felszerelve.”
Első szöveg bekezdés elemzése
- 144 karakter, így a Google keresési eredményeiben teljes egészében megjelenik.
- Tartalmazza a kívánt kulcsszókifejezésünket: „vízparti nyaraló stéggel”
- A címsor összes szava szerepel benne.
- Érdeklődést felkeltő, olvasmányszerű, vagyis nem csupán felsorolás.
Összegzés
Amint láthatjuk, ez egyáltalán nem egy bonyolult folyamat. Természetesen a várt eredmény elérésének érdekében maga a hirdetésnek is ütősnek kell lennie, viszont ha mindemellett odafigyelünk rá, egy jól megfogalmazott címsor és az első szöveg SEO orientált megfogalmazása megsokszorozhatja az esélyeinket arra, hogy hirdetésünk a keresési eredmények első oldalán jelenjen meg. Ez pedig nagy mértékben megnöveli esélyeinket, hogy hirdetésünk bevonza az érdeklődőket, és azokból fizető vásálók váljanak.
Ha érdekel a keresőoptimalizálás, mindenképp olvasd el az SEO praktikákról szóló cikkünket is, biztosan találsz benne hasznos ötleteket.